DOPRAVA

Nehody a uzavírky - aktuality

https://www.nehody-uzavirky.cz/nehody

BUS - Aktuální poloha autobusů i jiných vozů

https://mapa.pid.cz/

TRAM - Aktuální poloha tramvají

https://tram.mobilnitabla.cz/


TRAMVAJE - linkové vedení 

https://mapa-metra.cz/praha/tramvajove-linky-mapa/


Riskantní manévr na křižovatce Zálesí

https://tv.idnes.cz/krimi/krizovatka-zalesi-praha-mestska-policie-ridici-neridic.V210601_121559_idnestv_tjz

Přehled dopravních značek

Rekonstrukce Nádražní ulice - 2020 - fotodokumentace

https://photos.google.com/share/AF1QipMQlV-p5zVXsEB0RsEDZlw4jostdvJTG8a-k8xBUOjBxnEPQuR9eXbHh799AegL5w?pli=1&key=YUhFN21NWTM5elhJTnZ6MTlqcWJaYy1XeDRzRmF3


TT BARRANDOV.EU


Metropolitní plán - výkresy
https://plan.praha.eu/

RETRO Vlak trať Smíchovské nádraží - Zličín (Pražský víkendový motoráček)
https://pid.cz/zabava-a-zajimavosti/prazsky-motoracek/


LÁVKA Radlice - přes Smíchovské nádraží

https://foursquare.com/v/p%C4%9B%C5%A1%C3%AD-l%C3%A1vka-p%C5%99es-sm%C3%ADchovsk%C3%A9-n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD/50b226e6e4b07318755f3c88/photos


Praha 2029: Nový most přes Vltavu, vlak na letiště a návrat tramvají do centra


Rozvoj linek PID v Praze 2019-2029

https://pid.cz/o-systemu/rozvoj-linek-pid-v-praze-2029/

https://web.archive.org/web/20210420112004/https://pid.cz/o-systemu/rozvoj-linek-pid-v-praze-2029/

Praha plánuje vybudovat dvě nové tramvajové tratě:

Michle tram - stavba: 2029-2031
Bohnice tram - stavba: 2030-2034

https://www.cysnews.cz/doprava/praha-planuje-vybudovat-dve-nove-tramvajove-trate/


Rozvoj PID (MHD u metra D - str. 91)


Rozvoj PID - Mapové přílohy

data.pid.cz/media/DokumentC.pdf

Schema MHD v Krči 2029 - odkaz na original obrázek



ZLIČÍN - NEHODOVÉ MÍSTO


D5/Zličín (1) - NEOZNAČENÝ KONEC PRUHU. Směr od Barrandova na Chrášťany (cesta od jihu)
https://youtu.be/cNyamghrJzg

D5/Zličín (2) - Neoznačený konec pruhu. Směr od Plzně na Ruzyň (cesta od západu)
https://youtu.be/zMx6oKBhAMw



PUSTIT, NEBO NEPUSTIT NAJÍŽDĚJÍCÍ AUTO NA DÁLNICI?

Má řidič jedoucí po dálnici uhnout doleva, aby měla auta, která se připojují, snadnější zařazení?

1. Názor č.1 : Přejíždět z pruhu do pruhu je nebezpečné

Někdy řidiči jedou uprostřed, když vidí, že vpravo je připojovací pruh. Ale fakt, že se některé auto chce dostat na dálnici, není podle Petra Vomáčky z organizace BESIP důvodem, aby šoféři na víceproudé silnici kvůli tomu přejížděli vlevo."Řidič, který najíždí na komunikaci, tam má značku dej přednost v jízdě a musí dát vozidlu, které jede v pravém pruhu, přednost a plynule se zařadit mezi vozidla. Není to tak, že když jsem na tříproudé silnici, tak musím pouštět připojované vozidlo. To tak opravdu není," vysvětluje odborník.

Takové uvolňování prostoru pro najíždějící vozy je sice kolegiální, ale experti to nedoporučují - narušuje to plynulost provozu a vytváří to více rizikových situací. A třeba na německých dálnicích bývají v tom místě plné čáry (zakazující přejetí z pruhu do pruhu), aby se řidiči nemohli takto pouštět vůbec.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/levy-pruh-dalnice.A181115_171757_automoto_fdv?zdroj=vybava_idnes

2. Názor č.2:  Nebezpečí si neuvědomuje ani ředitel dopravní policie!

"Jestliže se řidič z připojovacího pruhu zařazuje do průběžného, tak já, pokud vidím, že už dává znamení o změně směru, tedy započal zařazování, můžu správně užít levý jízdní pruh. V tu chvíli se de facto jedná o předjíždění," dodává ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/levy-pruh-dalnice.A181219_160232_automoto_fdv?zdroj=vybava_idnes


Průkaz PID DĚTI 10-15 let

https://pid.cz/tarifni-pojmy/preprava-za-0-kc-v-praze/



© 2019 ČESKO/CZECHIA, Praha
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky