DOPRAVA
Nehody a uzavírky - aktuality
https://www.nehody-uzavirky.cz/nehody
BUS - Aktuální poloha autobusů i jiných vozů
TRAM - Aktuální poloha tramvají
https://tram.mobilnitabla.cz/
TRAMVAJE - linkové vedení
https://mapa-metra.cz/praha/tramvajove-linky-mapa/
Riskantní manévr na křižovatce Zálesí
Rekonstrukce Nádražní ulice - 2020 - fotodokumentace
Metropolitní plán - výkresy
https://plan.praha.eu/
RETRO Vlak trať Smíchovské nádraží - Zličín (Pražský víkendový motoráček)
https://pid.cz/zabava-a-zajimavosti/prazsky-motoracek/
LÁVKA Radlice - přes Smíchovské nádraží
Praha 2029: Nový most přes Vltavu, vlak na letiště a návrat tramvají do centra
Rozvoj linek PID v Praze 2019-2029
https://pid.cz/o-systemu/rozvoj-linek-pid-v-praze-2029/
https://web.archive.org/web/20210420112004/https://pid.cz/o-systemu/rozvoj-linek-pid-v-praze-2029/
Praha plánuje vybudovat dvě nové tramvajové tratě:
Michle tram - stavba: 2029-2031https://www.cysnews.cz/doprava/praha-planuje-vybudovat-dve-nove-tramvajove-trate/
Rozvoj PID (MHD u metra D - str. 91)
Rozvoj PID - Mapové přílohy
data.pid.cz/media/DokumentC.pdf
Schema MHD v Krči 2029 - odkaz na original obrázek
ZLIČÍN - NEHODOVÉ MÍSTO
D5/Zličín (1) - NEOZNAČENÝ KONEC PRUHU.
Směr od Barrandova na Chrášťany (cesta od jihu)
https://youtu.be/cNyamghrJzg
D5/Zličín (2) - Neoznačený konec pruhu. Směr od Plzně na
Ruzyň (cesta od západu)
https://youtu.be/zMx6oKBhAMw
PUSTIT, NEBO NEPUSTIT NAJÍŽDĚJÍCÍ AUTO NA DÁLNICI?
Má řidič jedoucí po dálnici uhnout doleva, aby měla auta, která se připojují, snadnější zařazení?
1. Názor č.1 : Přejíždět z pruhu do pruhu je nebezpečné
Někdy řidiči jedou uprostřed, když vidí, že vpravo je připojovací pruh. Ale fakt, že se některé auto chce dostat na dálnici, není podle Petra Vomáčky z organizace BESIP důvodem, aby šoféři na víceproudé silnici kvůli tomu přejížděli vlevo."Řidič, který najíždí na komunikaci, tam má značku dej přednost v jízdě a musí dát vozidlu, které jede v pravém pruhu, přednost a plynule se zařadit mezi vozidla. Není to tak, že když jsem na tříproudé silnici, tak musím pouštět připojované vozidlo. To tak opravdu není," vysvětluje odborník.
Takové uvolňování prostoru pro najíždějící vozy je sice kolegiální, ale experti to nedoporučují - narušuje to plynulost provozu a vytváří to více rizikových situací. A třeba na německých dálnicích bývají v tom místě plné čáry (zakazující přejetí z pruhu do pruhu), aby se řidiči nemohli takto pouštět vůbec.
2. Názor č.2: Nebezpečí si neuvědomuje ani ředitel dopravní policie!
"Jestliže se řidič z připojovacího pruhu zařazuje do průběžného, tak
já, pokud vidím, že už dává znamení o změně směru, tedy započal zařazování,
můžu správně užít levý jízdní pruh. V tu chvíli se de facto jedná o
předjíždění," dodává ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
Průkaz PID DĚTI 10-15 let
https://pid.cz/tarifni-pojmy/preprava-za-0-kc-v-praze/